Tuesday 16 February 2016

MYVA TEAM


CARTA ORGANISASI

Pengerusi   : Mohamad Fariez bin Romli                                            
Setiausaha  : Nur 'Atikah binti Abd Aziz
Bendahari   : Nor Syuhada binti A'Rashid

AJK  : 1. Muhammad Syazwan bin Ramlee
           2. Mohd Zamri bin Aziz
           3. Mohd Yuszaimin bin Mohd Yusman
           4. Mohamad Hasif bin Hasli

VISI
Melahirkan masyarakat belia yang produktif, progresif dan aktif yang boleh menyumbang kepada perkembangan MYVA TEAM sebagai sukan permotoran di seluruh Malaysia.

MISI
Membina belia MYVA TEAM di seluruh Malaysia yang berdisiplin dan bersatu padu dalam menerajui MYVA TEAM melalui program-program yang dianjurkan.

MOTTO
Jalan terbaik dalam mencari kawan adalah kita harus berlaku sebagai kawan.






Muhd Fariez atau dikenali sebagai Beliak merupakan pengasas kepada kumpulan MYVA TEAM yang ditubuhkan sekitar tahun 2011. Awal penubuhan kumpulan ini hanya sekitar wilayah Utara sahaja dan berpusat di Kedah. MYVA TEAM terus meluaskan empayarnya hingga ke Sabah dan Sarawak yang terdiri seorang ketua dari setiap negeri. Kini keahlian MYVA TEAM telah mencecah 900 orang keahlian di seluruh Malaysia. Asalnya MYVA TEAM dikenalai sebagai MYVI TEAM dan VIVA TEAM, dan nama tersebut telah digabungkan menjadi MYVA TEAM setelah mendapat persetujuan ramai yang melambangkan dua buah kereta kleluaran Produa iaitu MYVI dan VIVA.





AKTIVITI-AKTIVITI MYVA TEAM

>AUDIO SHOW DI KOLEJ UNIVERSITI INSANIAH (KUIN)

> AUDIO SHOW MYVA TEAM DI MYDIN PARIT BUNTAR
> KONVOI HARI ULANG TAHUN MYVA TEAM KE TELOK BATIK

>KONVOI KE RUMAH ANAK YATIM

> KONVOI KENDURI KENDARA RUMAH AHLI MYVA TEAM

> KONVOI GABUNGAN KELAB MYVA TEAM

> MYVA TEAM KE PANTAI MOLEK

Berkumpul antara mereka di R&R Bagan Ajam    


> SANTAI BERSAMA MYVA TEAM

> KONVOI KE PANTAI MERDEKA












Kelab ini banyak menjalankan aktiviti berkonvoi, pertunjukan audio dan sebagainya. Bukan itu sahaja, malah kelab ini juga sering mengadakan pertunjukan kereta. Tujuan mereka melakukan aktiviti-aktiviti seperti iini adalah untuk mengeratkan lagi ukhwah antara mereka tikad kira jantina, kaum dan agama.



Pertemuan diantara ahli MYVA TEAM dan ahli GKMU
Meraikan ahli baru MYVA TEAM dengan melekat
steaker MYVA TEAM pada mereta mereka

Mereka akan melakukan perjumpaan pada setiap bulan antara ahli dengan ketua mereka. Pada perjumpaan tersebut mereka akan memperkenalkan ahli-ahli yang baru berdatar dengan mereka.

Pada perjumpaan tersebut mereka akan melakukan aktiviti seperti melekat "steaker" MYVA TEAM pada kereta ahli-ahli baru dan akan mengadakan "show off".



Konvoi kenduri kahwin ahli MYVA TEAM



Bagi ahli MYVA TEAM yang melangsungkan perkahwinan, mereka akan berkonvoi beramai-ramai ke rumah individu tersebut untuk memeriahkan lagi majlis tersebut.




CEO bersama peserta yang memenangi anugerah kereta
 tercantik dan terhebat

MYVA TEAM juga mengadakan pertandingan sesama mereka iaitu pertandingan kereta terhebat dan tercantik. Pemenang akan mendapat trofi dari MYVA TEAM.



CEO MYVA TEAM bersama ahli lain membantu seorang
 kakak yang terjatuh dari motosikaknya akibat jalan licin
semasa dalam perjalan ke Teluk Batik
 untuk meraikan ulang tahun MYVA TEAM



Salah seorang ahli MYVA TEAM yang bernama Azry atau dikenali sebagai Azry Duckz menggunakan sebuah Produa Myvi yang dibeli dengan duit dari hasil titik peluh dia sendiri. Dia mengubahsuai kereta Myvi nya dari segi audio dan di bahagian luar. Dia pernah berkata, dia begitu berpuas hati dengan MYVA TEAM kerana MYVA TEAM banyak malakukan aktiviti amal. Azry juga selalu mengikuti segala aktiviti yang dianjurkan MYVA TEAM jika dia kelapangan masa.



PERTUNJUKAN AUDIO MYVA TEAM 















































No comments:

Post a Comment